Shipping policy

Verzendkosten

Wij rekenen geen verzendkosten verzendkosten boven de € 50,-.

Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij €6,95 per bestelling.

Verzendmethode

Bij bestellingen die gratis verzonden worden door StapStep, is PostNL de standaard keuze voor verzending. Bij bestellingen waar bezorgkosten worden gerekend hebben klanten de keuze tussen DPD en PostNL. Mocht het zo zijn dat er niemand thuis is op het moment van levering, dan zal de leverancier in eerste instantie proberen het pakket bij buren af te geven. De klant heeft wel altijd nog de optie om een andere voorkeur door te geven. Voor het geval de leverancier er echt niet uit komt, zal het pakket weer mee terug genomen worden naar vertrekpunt van de leverancier.

Verzendbevestiging

Zodra je bestelling is verzonden ontvang je via de mail een verzendbevestiging. In deze mail staat informatie met betrekking tot je bestelling zoals de track & trace code.

Levertijd van je bestelling

Wij zorgen ervoor dat je StapStep op werkdagen dezelfde dag wordt verstuurd. 

Retourneren

Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend en daar gaan we iets aan doen. Je kunt het product terug sturen binnen 14 dagen of een vervangend product ontvangen. 

Onze beloftes op een rij:
14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
Product ruilen? Na ontvangst, verzenden we dezelfde dag je nieuwe product.
Is je product kapot? Dan heb je garantie op je product, zie hiervoor onze garantievoorwaarden.

Let er wel op dat een product alleen kan worden geretourneerd wanneer het aan de retourvoorwaarden voldoet. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening. U bent zelf verantwoordelijk voor beschadiging of verdwijning van het pakket tijdens het retourneren. Wij raden daarom altijd aan om het retour te sturen met track & trace code. 

Retourvoorwaarden
- Retourneren of ruilen kan uitsluitend binnen 14 dagen.
- Het product moet in de originele onbeschadigde verpakking verstuurd worden. Indien redelijkerwijs mogelijk.

Het kan zijn dat uw product niet meer het zelfde waard is vanwege uw gebruik, in dit geval zullen wij waardevermindering in rekening brengen. De volgende factoren kunnen bepalend zijn in deze berekening:

- Het product is niet meer in nieuwe staat.
- Het product is beschadigd.
- Er is meer dan 5 kilometer mee gereden. (meer dan een korte proefrit) 

Hoe kan ik retourneren?
Je kunt de retour opsturen naar onze winkel door een verzendlabel aan te vragen


Hoe werkt het retourneren?
1. Vraag een retour aan op de retourpagina
2. Vul het retourformulier in en voeg deze samen met de verzendinstructie toe aan het pakket.
3. Pak het product goed en stevig in met de originele verpakking. Op deze manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk.
4. Stuur het pakket terug via een DPD-punt bij jou in de buurt of breng het bij ons langs.
5. U hoeft nu enkel te wachten tot het aankoopbedrag is teruggestort op je rekening.

Termijn voor terugbetaling

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet terug gestort. Wij betalen u terug met het zelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetalen tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.